Iran Opportunities

The purpose of this page was to increase the communication between the Iranian people and those outside Iran in order to make foreigners and Iranians better able to meet their needs.

Iran Opportunities

The purpose of this page was to increase the communication between the Iranian people and those outside Iran in order to make foreigners and Iranians better able to meet their needs.

MASHTE WEAVING



The MASHTE is kind of fabric and in the category of handicrafts, it is considered to be a traditional Category, the primary substance of which is wool that Which currently uses polyester and acrylic yarns on the market.

The use of mashte in the past was gather Bedding items, But today, there are other applications such as tablecloth, furniture cover, and women's dresses. The most important primary ingredient in the mashte production is The woolen yarn "Alvan".



WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217



نسیج الماشته

الماشته هی قطعة قماش . وفی فئة الحرف الیدویة ، یعتبر النسیج التقلیدی . المواد الخام هی الصوف التی تستخدم حالیا خیوط البولیستر والاکریلیک فی السوق . کان الماشته التطبیق فی الماضی السریر المسمار . ولکن الیوم هناک تطبیقات أخرى مثل مفرش المائدة ترتیب

الأثاث القشرة حقائب وأحذیة أنثى یستخدم .

العنصر الأساسی الأکثر أهمیة فی إنتاج خیوط الصوف هو علوان .

Koolporgan Pottery

Kalporgan is a village of Saravan township in Sistan and Baluchistan

The live Museum of kalporgan pottery is the only live pottery museum in the world dating back to seven thousand years ago

What attracts the attention of the world to the kalporgan  pottery is the making of pottery without the use of a potter's wheel, so that all pottery is done with traditional methods by the Baloch women

This art has been transmitted to the next generations without any changes in the way of making and the type of material. and the potters create the same traditional artwork in the same traditional way

What distinguishes KalPorgan's pottery is its unique features. In such a way that in the making of pottery all the delicate stages of pottery by women are done in a traditional way. And men do things like making clay, and cooking pottery

The designs of the Kalporgan pottery are quite geometric and have been associated with ancient rocks

Decorations on pottery with abstract symbols left over from generation to generation. And tells the artist's inner and inner mysteries of his surroundings and beliefs. And often the symbols are similar to prehistoric pottery and the beginning of the historical period

Glaziers are not used in these pottery, but used for decoration and painting of "titook" stone

Its color is usually brown or black, this rock is a manganese rock and the color from which it is obtained is brown

Interesting points about this pottery can be pointed out to the knob. Unlike today's pottery, these knob break down later than other side of pottery

The KalPorgan pottery is made in the form of a bowl, a jug, a cup, a candle, a pitcher and a glass, and

And often the dishes also have a lid that is sometimes used as an independent container



WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217



کلپورکان هی قریة من بلدة ساراوان فی سیستان وبلوشستان . متحف الفخارکلپورکان هو متحف الفخار الوحید فی العالم الذی یعود إلى 7000 سنة مضت .

ما یجذب انتباه العالم إلى فخار کلپورکان صنع الفخار دون استخدام عجلة الفخار. بهذه الطریقة یتم تنفیذ جمیع الفخار مع الطرق التقلیدیة من قبل النساء البلوش . وقد تم نقل هذا الفن إلى الجیل التالی دون أی تغییرات فی طریقة تصنیع ونوع المواد الخام . خزافین نفس العمل الفنی التقلیدی بنفس الطریقة التقلیدیة . ما یمیز الفخارالکلپورگان هو میزاته الفریدة . بهذه الطریقة فی صنع الفخار تتم جمیع المراحل الحساسة من الفخار من قبل النساء بطریقة تقلیدیة . والرجال یفعلون أشیاء مثل تحمل الطین ، وإعداد الطین وطهی الفخار.

المؤامرة والدور الفخارالکلپورگان هندسیة بالکامل تذکیر الأدوار القدیمة زینة على الفخار برموز مجردة من جیل الى جیل بقی فی الذاکرة وهو یعکس أسرار الملذات الروحیة والداخلیة للفنان من محیطه ومعتقداته . وغالبا ما تکون الرموز مشابهة لفخار ما قبل التاریخ وبدایة الفترة التاریخیة. لا یستخدم الصقیل فی هذه الفخار ، ولکن یستخدم للزینة والرسم من الحجر (تیتوک). اللون عادة ما یکون بنی أو أسود ، هذه الصخرة هی من صخور المنغنیز واللون الذی یتم الحصول علیه من اللون البنی .

نصائح مثیرة للاهتمام حول هذا الفخار یمکن للمرء أن یشیر إلى مجموعة فئة بحیث هذه الفئات على عکس الفخار الیوم ینکسر متأخر جدا .

یصنع الفخار کلپورگان على شکل زبدیة ، إبریق ، حاویة السکر ، البنک أصبع و.. سوف یتم . غالبًا ما تحتوی الأطباق المدمجة أیضًا على غطاء والذی یتم استخدامه أحیانًا کحاویة مستقلة .

gyve


Giovanni is a kind of pile that is made up of strings and yarns, ie, cotton twill, woven and knitted or tufted, sometimes made of leather and often cut into pieces.

Givi should be considered one of the most interesting and most valuable Iranian craftsmanship in Iran.

It is an old footwear that was used in summer. It also has a lot of applicants and has a great reception in the spring and summer seasons. GYVE KESHI is one of the common and native handicrafts of Kermanshah province, and is dominated by handicrafts especially in the Orumanat sector.

GYVE KESHI is usually done in two stages: a workshop and a home. Flatwork, which is masculine, is usually done at workshops or shops with a variety of tools.

In throwing workshops, usually three people work together, the three who start and finish the work in a triangular section in

a chain or a division of a given job




WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217




أحذیة قطنیة

 

أحذیة قطنیة إنه حذاء . وهو منسوج من الخیوط ، وهی قطن التویل . الکومون مصنوع من الجلد أساسا المکیاج من مضغوط القطع .

یجب اعتبار أحذیة قطنیة واحدة من أکثر الأعمال الحرفیة الإیرانیة إثارة للاهتمام والأکثر قیمة فی إیران .

تم استخدام هذه الأحذیة القدیمة فی الصیف . یزال لدیه الکثیر من المتقدمین . ولدیها استقبال رائع فی فصلی الربیع والصیف .

نسیج الحذاء هی واحدة من الحرف الیدویة العامة والمحلیة فی محافظة کرمنشاه . خاصة فی القطاع اورامانات ، بما فی ذلک الحرف الیدویة المهیمنة . نسیج الحذاء عادة على مرحلتین: ورشة عمل ومنزل . عادة ما یتم العمل تحت الحذاء وهو مذکر فی ورش أو متاجر مع مجموعة متنوعة من الأدوات . فی ورش العمل ، عادة ما یعمل ثلاثة أشخاص معًا . هذه الثلاثة فی مقطع عرضی ثلاثی على شکل سلسلة او تقسیم وظیفة معینة یبدأون المهمة. یأتون المرحلة تفعل .

Describing Turquoise Stages



The first stage of the substrate is made of metal, such as brass, copper and silver, by a goldsmith or a metal manufacturer by hand or by a press machine, and the smooth and polished to the next step

The second step of the master Turquoise , shred turquoise, which, in terms of size and color, should be separated from other waste

After determining the type of rock that is supposed to be on the surface. The surface of the metal is heated slightly, at this time they are sprayed on a slightly powdered lacquer surface (lacquer varnish) When the lacquer has a molten state Fit the turquoise over it .After filling the surface with turquoise and filling the empty spaces between the turquoise and the smaller ones, it is polished with the help of the "ab san" rock and bump lacquer and Turquoise prominences disappear and a one-handed surface is achieved . At this point, the actual color of the turquoise appears

The third step is polishing. At this stage, they polish on turquoise surfaces and then polyester on it, which is why it protects the surface and also maximizes the beauty of the work



WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217



وصف مراحل الفیروز

الخطوة الأولى هی استخدام من المعدن المرغوب ، مثل الأرز والنحاس والفضة ، من قبل صائغ أو مصنع المعادن وهی مصنوعة باستخدام ید أو آلة الصحافة .

الخطوة الثانیة هی سید الفیروز. الفیروز ، الذی یجب أن یکون هو نفسه فی الحجم واللون ، یفصل عن النفایات الأخرى بعد تحدید نوع الصخرة التی من المفترض أن تکون على السطح تم تسخین سطح المعدن قلیلاً فی هذا الوقت على سطح  قلیلا مسحوق ورنیش رش عندما یکون للورنیش حالة منصهرة ، لصق الفیروزه علی الذلک .

بعد تغطیة المستوى إلى مع الفیروز وملأ الفراغات الفارغة بین الفیروز مع أصغر الفیروز إنها مساعدة الحجر تجعله سلسًا ومصقولًا .

Carpet Whist


Carpet Coarse texture are Woven with a Turkish symmetrical knot without a hook and half-swirled

The mental woven Carpet Whist On average, 21 knots are produced in seven centimeters

However, in the geography of The mental woven Carpet Whist, it is rarely possible to find carpets with feathers less than 17 and more than 25 knots in 7 cm

 

Carpet Whist are actually produced in the village from the provinces of Isfahan and 20 km from the city of Khansar. Some sources attribute this texture to ancient times





WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217



السجاد الویست

السجاد الخشنة هی نسج وهو ترکی مع عقدة متماثل بدون خطاف محبوک بالید

سجادة الأنسجة القوة العقلیة ویست  فی المتوسط ، یتم إنتاج 21 عقدة فی سبعة سنتیمترات . ومع ذلک ، فی الجغرافیا سجادة الأنسجة القوة العقلیة ویست نادرًا ما یمکن السجاد مع أقل من 17 صف وجدت أکثر من 25 عقدة فی 7 سم .

یقع السجاد الویست فی قریة ویست ، من محافظة أصفهان . یقع على بعد 20 کم من مدینة خوانسار . بعض المصادر یعزو هذا إلى العصور القدیمة.