Iran Opportunities

The purpose of this page was to increase the communication between the Iranian people and those outside Iran in order to make foreigners and Iranians better able to meet their needs.

Iran Opportunities

The purpose of this page was to increase the communication between the Iranian people and those outside Iran in order to make foreigners and Iranians better able to meet their needs.

Pendant Pottery flower pot CODE:263


Product type : Decorative consumables

Dimensions: 24 * 13 * 13 cm

Weight : 600 g

Gender : Pottery

Glazed veneer

Cooked in the oven

Water storage capability

Washing ability



WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217




زهریة الفخار معلقة شماره :263

نوع المنتج: المواد الاستهلاکیة الزخرفیة

الأبعاد: 24 * 13 * 13

الوزن: گرم 600

الجنس: الفخار

 القشرة المزججة

طهی فی الفرن

القدرة على تخزین المیاه

القدرة على الغسیل

Art of ZARI Weaving


ZARI Weaving is an Iranian national art that Since the Achaemenids and then at the time of the Sasanians Weave curtains and zari Fabrics was Common

and used to decorate the palaces of the sultans, while according to the documents obtained about 2000 years ago, the products Persian silk in Asia and Europe has had a special reputation and the best velvet and zari fabrics have been woven by Iranian artists  and craftsmen .

This traditional woven fabric, like most traditional fabrics, consists of two types of warp and woof

In traditional weaving, yarn warp and yarn woof is Made of silk .and when it is woven, it has a certain clarity and elegance.

In The texture of this fabric does not use intricate colors. Finally, for warp, two colors are used and six colors are used for the woof. One of the important points in the fabric of zari fabrics is the use of thin yarns of gold and silver. The other factor is the complexity of the design and the role of the fabric, Which is produced with the help of the same multi-colors




WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217


نسج الفن الزری

زری هو نسج من الفنون الوطنیة الإیرانیة . منذ  الأخمینیین ، ثم فی زمن الساسانیین ، کان نسج الستائرزری والقماش سائدا.

وتستخدم لتزیین قصور السلاطین . بینما وفقا للوثائق التی تم الحصول علیها منذ حوالی 2000 سنة . تتمتع منتجات الحریر الایرانی فی آسیا وأوروبا بسمعة خاصة . وأفضل المنسوجات المخملیة کانت منسوجة من قبل الحرفیین  الإیرانیین . یتکون هذا القماش المنسوج التقلیدی ، مثل معظم الأقمشة التقلیدیة من نوعین نسج من خیوط مغزولة . فی النسیج التقلیدی خیوط من الحریر . وعندما یتم نسج القماش ، یکون لدیه درجة معینة من الوضوح والتنقیة . لا یستخدم نسیج هذا القماش ألوانًا معقدة . أخیراً ، بالنسبة لغزول التار ، یتم استخدام لونین ولغزول الپود تستخدم لستة ألوان . من بین النقاط الهامة فی نسیج النسج زری استخدام خیوط رقیقة الذهب والفضة .

عامل آخر هو تعقید التصمیم ودور النسیج. والتی یتم إنتاجها بمساعدة نفس الألوان المتعددة ..

Art locksmith


Locksmith's art of locksmith industry has been of special importance in the past and has been made in both human and animal forms. Locks built in the past include two types of video and geometric or fixed door locks such as clones and metal locks such as a spring lock with a twist key.

The emergence and construction of steel locks during the rule of Safavid by "Master of the Sunnah al-Sna'ali", a major development in the industry, has been introduced and introduced to the people of the world.

To make the lock, they use iron, copper, rice, gold, silver, steel and alloys.

Also, the art of locking is mixed with engravings, goldsmiths, silver and woodcarving on metals.

The challenging locks now featured two UNESCO honors, called "Honored Master of Khaje Ali Chaleshtari", one for "Neck Lock" and one for "GHOLVE Lock", which, as a proud document, is called more challenging than the functions of the Chahar Mahal and Bakhtiari province Featured in the world




WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217



قفل الفن

لقد کانت صناعة الإقفال مهمة جدًا فی الماضی تم صنعه فی شکلین بشری وحیوانی. تشمل الأقفال التی بنیت فی الماضی نوعین من الفیدیو والهندسة أو أقفال الأبواب الثابتة مثل المستنسخات والأقفال المعدنیة مثل قفل ا نابض مع مفتاح تویست . الأقفال من العصر الساسانی سائدة فی إیران وتصل إلى ذروتها بعد الإسلام ، وخاصة خلال الحقبة الصفویة .مظهر وبناء أقفال من الصلب خلال حکم الصفوی من تألیف الأستاذ سنیعة السنعلی ظهر تحول کبیر فی هذه الصناعة وقدمه لشعوب العالم . لصنع القفل ، یستخدمون الحدید والنحاس والأرز والذهب والفضة والصلب والسبائک . أیضا ، یتم خلط فن قفل مع النقوش مع فن الحفر ترصیع عملة فضیة حفرعلى المعادن . الأقفال الچالشتر لها الآن رمزان أصلیان للیونسکو وباسم الأستاذ خواجه علی چالشتری اخذ هذا واحد من أجل قفل قلادة الرقبة

وکان واحد لقفل خلیة وهی وثیقة فخور بها الاسم الچالشتر من القرب الچهار محال بختیاری وقد سلط الضوء على العالم

ARRANGEMENT layer


ARRANGEMENT LAYER  art is an art of traditional and one of the oldest Iranian painting styles (painting), and this traditional art from the Safavid period was popular in Iran, but due to its costly and overbearing methods of coloring it was almost obsolete in Qajar period. Which was restored with the efforts of the restored artists and Isfahan artists

According to the existing documents, this art has evolved significantly from the Safavid era in Iran, especially the city of Isfahan, which, along with other architectural decorations such as Gothic, Kill, Mirror, Painting and Miniature, have been used to decorate the architecture of the Safavid houses and palaces

The color of this art is the rose that forms the basis of the work and is used for the ARRANGEMENT LAYER  layer due to its specific adhesion and sunshine

The roses and natural soil are painted during the operation as layers on the design. The work of the plant is very highlighted, and after finishing the work, the surface of the work is coated with a layer of gold



WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217



الطبقة الصینیة

فن الطبقة الصینیة هو من الفنون التقلیدیة وواحد من أقدم لوحات الرسم الإیرانیة . کان هذا الفن الصناعی من العصر الصفوی شائعًا فی إیران . ولکن بسبب التکلفة العالیة والجهد طرق التلوین تکاد تکون فی فترة القاجار لم تستخدم مع جهود الفنانین اصفهان تم احیاؤها .

وفقا للوثائق الموجودة یتمتع بشعبیة فی إیران ، وخاصة فی مدینة أصفهانکان هذا الفن من الفترة الصفویة وبصرف النظر عن غیرها من الزخارف المعماریة مثل الجبس مرآة العمل لوحات ومنمنمات  تم استخدام عمارة القصور والبیوت الصفویة على نطاق واسع .

لون هذا الفن هو الورود مما یشکل أساس العمل بسبب التصاقها المحدد وأشعة تستخدم للطبقة الصینیة.

گل سرخ و خاک طبیعی خلال العملیة ، فی تنسیق متعدد الطبقات على الرسم هو رسمها . شیئا فشیئا ، یتم تسلیط الضوء على العمل

Take a look at khatam stories


Definition of engraving in the Persian Encyclopedia The art of decorating objects in a mosaic-like manner With small triangles . Khatam's various designs have always been in regular geometric shapes.

Khatam's various designs have always been in regular geometric shapes

These geometric shapes are mapped together by placing small triangles together

Make triangles of wood, metal and bone  The smaller the triangles are  better .

In a Khatam design, at least three triangles are used to construct the smallest geometric unit, and for the largest one, a maximum of four hundred triangles

In Iran, before the advent of Islam, a kind of engraving was prevalent And the way it works is to cut a 4-millimeter cube of colored wood And installed on a screen with a variety of designs

And this method was common until several centuries after Islam



WWW.IRANPERSPECTIVE.COM
CONTACT   :  E-MAIL :  IRANPERSPECTIVE@outlook.com
0098-021-77616217



الق نظرة على الفن الخاتم

تعریف النقش فی الموسوعة الفارسیة (فن تزیین الأشیاء بطریقة تشبه الفسیفساء مع مثلثات صغیرة ) کانت تصمیمات خاتم المختلفة دائما فی أشکال هندسیة منتظمة . یتم تعیین هذه الأشکال الهندسیة معا عن طریق وضع مثلثات صغیرة معا . جعل مثلثات من الخشب والمعادن والعظام أصغر المثلثات هی ختام أفضل . فی خطة واحدة الخاتم لبناء أصغر وحدة هندسیة على الأقل ثلاثة مثلثات وللأکبر منه الحد الأقصى أربعمائة المثلث یتم استخدامه. فی إیران ، قبل ظهور الإسلام ، کان شکلاً من أشکال الخاتم والطریقة التی تعمل بها هی ذلک من خشب بلون واحد ، تم قطع مکعبات على جانبی أربعة ملیمترات ومع تصمیمات مختلفة تم ترکیبها على لوحة وتسمیر .

وکانت هذه الطریقة شائعة حتى عدة قرون بعد الإسلام .